Carlos Taibo habla en La Madreña

jueves, 24 de mayo de 2012



Charla que Carlos Taibo ofreció en el Centro Social Autogestionado de La Madreña el 7 de marzo del año 2012 sobre decrecimiento

Crisis escríbese con €. Alternatives económiques al capitalismu financieru

viernes, 18 de mayo de 2012

Tertulia cultural Pachín de Melás

  ->  nel chigre Bar Cantábrico,
   -> C/Muelle d'Oriente, 3  (Xardines de la Reina)
    ->  http://tertuliapdm.blogspot.com

martes 22 de mayu a les 8:30 la tarde

Crisis escríbese con €.
Alternatives económiques al capitalismu financieru


Cola participación de

· Luis Miguel González
   Grupu llocal de ATTAC en Xixón (Asociación pola Tasación de les Transacciones Financieres y pola Ayuda a los Ciudadanos)
· Antonio García
   Decrecimientu n'Asturies
· Jose Antonio Muñoz
   Grupu de trabayu COOP57 Asturies (Servicios financieros éticos y solidarios)

Decrecimientu, gústete o non

domingo, 6 de mayo de 2012

 Los partidarios del decrecimientu escuchen davezu coses como “¡el decrecimientu yá ta teniendo llugar!”. Ye un pocu azotáu. El nuestru crecimientu pue ser feble, pero aínda nun entremos en crecimientu negativu. Con un PIB de mil billones d’euros, un 1% de crecimientu sigue siendo diez billones, lo qu’equival al 10% del PIB d’un país con namái cien billones d’euros (niveles nos que se mueven los países del Sur). Esto sigue siendo demasiáu pa la rexeneración de la biosfera. Pero, lo que ye más importante, un proyeutu de sociedá de decrecimientu ye radicalmente distintu al crecimientu negativu. Lo primero sedría comparable a un austeru tratamientu al que nos sometemos voluntariamente p’ameyorar el nuesu bientar énte l’amenaza de la obesidá por un consumu escesivu. Lo segundo sedría una dieta forciosa que pue matanos de fame. Díxose una y otra vegada: nun hai nada peor qu’una sociedá de crecimientu ensin crecimientu.

Sabemos que si, a cencielles, el crecimientu se ralentízare, les nueses sociedaes sumiríen na confusión por mor del paru, l’aumentu de la fienda ente los ricos y los probes, el descensu del poder adquisitivu de los más probes de la sociedá y pol abandonu de los programes sociales, sanitarios, educativos, culturales y medioambientales qu’aseguren un mínimu nivel de vida. Si tenemos que camudar de direición, esti va ser el retrocesu social y cultural al que tendremos que nos enfrentar. Nuna conferencia de 1974 titulada El so ecoloxismu y el nuestru, André Gorz afirmó: “Esta cayida nel crecimientu y la producción, que pudiera ser bona n’otru sistema, (menos coches, menos ruiu, más aire, xornaes llaborales más curties, etc.) va tener efeutos dafechu negativos: la producción contaminante va convertise nun productu de lluxu fuera del algame de les mases, anque va siguir tando al algame de quien se lo pueda permitir; les desigualdaes van crecer, los probes van ser relativamente más probes y los ricos, más ricos”.

El decrecimientu namái pue tenese en considerancia nuna “sociedá de decrecimientu”, esto ye, como parte d’un sistema basáu n’otra lóxica. L’alternativa ye, poro, decrecimientu o barbarie. Una sociedá qu’escueya vivir con sobriedá como suxeren aquellos que tán en contra de les sociedaes de crecimientu, implicaría trabayar menos pa vivir meyor, consumir menos pero meyor, producir menos residuos y reciclar más. En poques pallabres, recuperar el sentíu de proporcionalidá y una buelga ecolóxica sostenible. Buscar la propia felicidá na interaición social y non na acumuladura frenética. Too esto rique una seria descolonización de les nueses mentes, pero les circunstancies pueden ayudanos a consiguilo. Los adictos al sistema van dicir que yá nun volverán dir de vacaciones a Les Seixeles. Van tener que conformase. La edá d’oru del consumismu en quilómetros quedó atrás. El deséu de viaxar y la necesidá d’aventura tán, ensin dulda, inscrites na esencia del home y son fontes d’arriquecimientu que nun tendríen de sumir, pero la industria del turismu convirtió’l llexítimu interés y la investigación educativa nuna industria de consumu destructiva. Lo mesmo-y asocedió a la cultura y el texíu social de los países “de destín”. El viciu de viaxar cada vez más llueñe, más rápidu, más de cutiu (y siempres colos precios más baxos) tien de reconsiderase a la baxa. Énte la falta de petroleu y el desequilibriu climáticu, los viaxes van ser cada vez más cerca, menos frecuentes, más lentos y más costosos en dineru. Por dicir la verdá, esti viciu ye tan serio namái pol vacíu y el desencantu que nos fai vivir cada vez más virtualmente y viaxar, en realidá, a cuenta del planeta.

Woody Allen dixo que lleguemos a una bifurcación decisiva. Un camín llévanos a la estinción de la especie y l’otru a la desesperación. Añede: “Espero que síamos capaces de tomar la decisión correuta”. La primer esviadura ye’l que tomemos. El segundu ye’l del crecimientu negativu que xenera fame, guerres, pandemies y que probablemente ta controláu por un poder ecofascista o ecototalitariu, del que les sos premises tamos yá esperimentando. El decrecimientu representa una tercer vía: escoyer la sobriedá. Pa eso tenemos que crear otra manera de rellacionanos col mundu, cola naturaleza, coles coses y los seres que pueda ser universalizada nuna escala humana. Les sociedaes que autolimiten la so capacidá pa producir tamién son sociedaes allegres.

Tornáu al asturianu por Vítor Suárez

Pues siguir les actualizaciones de Fueya en blanco pel Facebook, nesta páxina y más opiniones na cuenta de Twitter @VitorSuarez